Nederlandse nieuwsmedia hebben een aantrekkelijk Umfeld want zij behoren tot de meest vertrouwde media ter wereld. Dat is niet alleen positief voor de lezers. Ook adverteerders kunnen hier hun voordeel mee doen. Want reclamecampagnes in een betrouwbaar Umfeld genereren meer impact en meer omzet.
Onze partner Trust in Media heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar de positieve invloed van nieuws als Umfeld. Op het platform zijn diverse nieuwsberichten, whitepapers en nuttige links te vinden.
Umfeld nieuws voor effectievere reclame
Vertrouwde media zorgen voor beter scorende reclamecampagnes. Daarover is inmiddels veel bewijs uit onderzoek beschikbaar. De adverterende merken realiseren binnen een vertrouwd medium meer bekendheid en een beter imago. Ook de conversie en omzettoename zijn aantoonbaar krachtiger.
Betrouwbare nieuwsmedia realiseren tal van reclame-effecten. Hieronder een overzicht van de meest in het oog springende pluspunten:
Reclame in nieuwsmedia kan adverteerders helpen bij uiteenlopende doelstellingen. De advertenties staan in een veilige omgeving en zorgen voor onverdeelde aandacht voor de uiting en engagement met een merk. Ze dragen zo bij aan een positief oordeel over de adverteerder, een voorkeur voor het merk en een prikkel tot de aankoop.
Campagnes in nieuwsmedia hebben dus aanzienlijke meerwaarde voor adverteerders. Dat wordt ook in dit onderzoek aangetoond.
Betrokken consumenten
Bij het ‘merkenbouwen’ heeft een vertrouwd context veel potentie. Of het nu gaat om kranten, nieuwssites, nieuws op radio of TV. Reclame in nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en wordt het adverterende merk beter onthouden. Daarbij dragen nieuwsmedia sterk bij aan het vertrouwen in de adverterende merken.
Meer informatie over de positieve invloed van betrouwbaar nieuws vindt u hier.