Wie is Erik Grimm?
Bij NDP Nieuwsmedia ben ik al geruime tijd actief in de weer met advertentiemarktonderzoek, branchedata en het delen van kennis.
Je kunt me beschouwen als mediaspecialist, volger van mediatrends en contactpersoon voor data over Nederlandse nieuwsmedia. Ik sta graag open voor vragen en feedback van (aankomend) mediaprofessionals over nieuwsmedia en onderzoek.
Waar loopt hij warm voor?
Ik loop warm voor:
- innovatieve mediaprojecten
- doordachte, effectieve reclamecampagnes
- intelligent onderzoek
Bestuurlijk en inhoudelijk heb ik een actieve rol bij het print en online bereiksonderzoek in ons land. Deze onderzoeken krijgen net als nieuwsmedia zelf steeds meer een crossmediaal karakter.
Via internationale nieuwsmedia-organisaties verzamel ik kennis uit het buitenland en deel ik op mijn beurt de Nederlandse bevindingen met geïnteresseerde vakgenoten buiten de landsgrenzen.
Trots op?
In ons land zijn we gewend geraakt aan een divers aanbod van objectief nieuws, afkomstig van betrouwbare nieuwsmedia.
Dat is echter niet vanzelfsprekend. De nieuwsbedrijven in ons land staan er over het algemeen goed voor, en de branche hoort qua vertrouwen en onafhankelijkheid tot de wereldwijde top.
Ik ben erg content met het niveau van mediaonderzoek in ons land en de vele nuttige cijfers die er voor mediaprofessionals beschikbaar zijn. Daarnaast ben trots op de reclameonderzoeken, benchmarks en ROI-studies die ik de afgelopen jaren heb uitgevoerd.
Echter, zonder duiding hebben de cijfers weinig waarde. Daarom schrijf ik graag artikelen met nieuwe inzichten die er in media-onderzoek naar voren komen. Die publicaties vind je terug op de sites van NDP Nieuwsmedia en INMA.
In contact blijven met Erik Grimm?
Neem gerust een kijkje op www.ndpnieuwsmedia.nl voor de vele cijfers en inzichten die NDP Nieuwsmedia te bieden heeft.
Wil je blijvend op de hoogte zijn, volg me dan op X (@erikgrimm) of LinkedIn.
Je kunt je ook inschrijven voor de nieuwsbrief waarin regelmatig mijn publicaties te lezen zijn.