Onderzoek Mediabeleving 2020 gepresenteerd op 7 juli

Op 7 juli jl. heeft onderzoeksbureau KANTAR de resultaten van het Mediabelevingsonderzoek 2020 gepresenteerd.

NDP Nieuwsmedia heeft samen met MMA, Outreach en bvA het initiatief voor deze editie genomen.

Het onderzoek meet de beleving van mediamomenten onder Nederlanders (13+). De resultaten van het single source onderzoek geven dieper kwalitatief inzicht in de kracht van elk mediumtype en zorgen daarmee voor unieke crossmedia-inzichten.

Negen mediumtypen

Deze zesde editie biedt de mogelijkheid om de trends over 25 jaar te vergelijken. De resultaten betreffen belevingsscores van negen mediumtypen (tv, radio, dagbladen, magazines, huis-aan-huiskranten, nieuwsites/-apps, streaming diensten, social platforms en outdoorreclame) op 13 dimensies.

Webinar

De inzichten uit het onderzoek zijn door KANTAR in een webinar gepresenteerd. Via deze link kunt u het webinar Mediabeleving terugkijken.