Doel van de week is het delen van best practices uit Europa, met een nadruk op de Benelux. Succesvolle strategieën van vooraanstaande Europese bedrijven komen aan bod. Diverse sprekers tonen hoe zij het bereik, de omzet en de populariteit van hun mediamerken hebben laten groeien.
In de week van de conferentie zullen twee seminars, een studiereis en het Europese nieuwsmediacongres plaatsvinden.
European News Media Conference ( 27-28 Sept)
Tijdens de 46e jaarlijkse conferentie brengt INMA het laatste nieuws over Europese mediabedrijven. Onderwerpen zijn onder meer: de toekomstperspectieven (innovatie, artificial intelligence), lezersinkomsten (prijsstrategieën, nieuwe inkomsten), social media, brand safety en sociaal verantwoord ondernemen.
Ideeëndag (26 September)
Parallel vinden twee seminars plaats:
Ideeëndag voor lokale en regionale mediabedrijven. De dag is gewijd aan casestudy’s van Europese lokale mediabedrijven die erin slagen een gezond bedrijfsmodel te ontwikkelen.
Reader Revenue Symposium: Een expert van Mather Economics laat zien hoe uitgevers de lezersinkomsten kunnen maximaliseren. Andere sprekers gaan in op onder meer groeiende lezersinkomsten, klantenwerving en de digitale lezerervaring.
Low Lands Innovative Media Study Tour (24-25 September)
In twee dagen tonen innovatieve Nederlandse mediabedrijven hoe zij zich in het digitale tijdperk hebben ontwikkeld. Ook is er aandacht voor Nederlandse startups met interruptive mediaconcepten. Met bijdragen van de Persgroep, Mediahuis, NRC Media en Vice Media.
NDP Nieuwsmedia werkt nauw samen met INMA en heeft voor haar leden een voordelig toegangstarief bedongen. Professionals van lidbedrijven kunnen bij Erik Grimm informeren naar de beschikbaarheid en de voordeeltarieven voor de verschillende programmaonderdelen.