Hij volgt met ingang van 22 maart 2017 Willem van der Mee op, die sinds 1 november 2005 voorzitter was.
De Stichting Reclame Code bevordert verantwoord reclame maken om zo de betrouwbaarheid en geloofwaardigheid van reclame te waarborgen.
De aangesloten brancheorganisaties van adverteerders, media, communicatieadviesbureaus en de Consumentbond stellen regels op waar verantwoorde reclame aan dient te voldoen. Deze regels vormen de Nederlandse Reclame Code.
Zelfregulering biedt de mogelijkheid om begrijpelijke regels op te stellen die rekening houden met de praktijk, waardoor een gelijk speelveld ontstaat en het vertrouwen van de consument in reclame wordt geborgd. Het toezicht op de naleving van de regels voor verantwoorde reclame is in handen van de Reclame Code Commissie.
Dick Molman, voormalig CEO van Sanoma Media Netherlands, is een ervaren bestuurder met ervaring op het gebied van zelfregulering en een groot netwerk onder de partijen die bij de Stichting Reclame Code zijn betrokken.
NDP Nieuwsmedia is een van de deelnemende organisaties in de Stichting Reclame Code.